بسم الله الرحمن الرحیم- اغاز حلقه نهائی ظهور- من قبلا از دکترین حضرت مرحوم ایت الله زبرجد رحمت الله علیه را اسوه خودم قرار داده بودم- دودکترین درمسائل سیاسی- اعتقادی موجود است یک دکترین غالب علمل ودیگری دکترین امام راحل عظمت الله که انشاالله با چهادره معصوم علیه السلام محشورشوند- بطور خلاصه حضرت علی علیه السلام وحضرت فاطمه علیهاالسلام دراوائل سیاست انان بحث وگفتگو با افراد ومجامع عمومی بودند ولی اجازه به دیگران به ظاهر نداند که از انان دفاع کنند چون میدانستند اثری ندارد واین نیرو هاهم سوخت میشوند وبعدا فقط با افرادی که باانهائئ تماس میگرفتند مطالبی که زیادبحران ساز نباشد تحریک احساسات نکند وفقط به اصحاب ":سر": سیاست هائی که بایدطی شود بیان میکردند واطلاعات جالب ومهمی از افراد واتفاقات وتکتیک های موثر رابیان میکردند حضرت علی علیه السلام که بقدرت رسید به اندازه توان نیرو وموثر وموتوری که دراختیار داشت حرکت به جلو داشت ولی اینده نگری بسیاردقیق را تا قیامت بیان کردند امام حسن علیهالسلام راه پدرعظیم الشانشان را رفت ولی پس از ناکامی تنها به مریدان خود پرداخت وسیاست عمومی را رها کرد وهرگز درمحافلی که ایشان را خوش نداشتند حضور پیدا نکرد به اصطلاح خارجیان ایزوله شد ویاران حضرت هم همینطوربودند گرچه افرادی اانقلابی پیدامیشدند ولی دستوررسمی به ظاهر نداشتند میتوانگفت هدف این بود که دکترین ائمه اطهار علیهم السلام سردنشود ودرمیدان باشد وایجاد چالش واگاهی کند بیشترجنبه تبلیغاتی- سیاسی داشت مانند جنگ سرد وگرم غرب امام حسین علیه السلام قیام را تنها راه نجات دانستندبا موقعیتی که پیش امد این قیام اثرات ماندگار خواهد گذاشت ومغناطیس وموتور حرکت به جلوی شیعه رافراهم میکند وامادگی حداقل برای شناخت واقعیت هاوجودارد که روبه شدت گرفتن خواهد بودبشرطی که خوب رهبری شود- امام سجاد علیهالسلام به نظرحقیر باسیاست برجسته وتاکیک فوق العاده پیچیده عمل کرد –حدیثی از ایشان نقل شده- که قریب این مضون استکه به ظاهر درست است ولی درباطن برخلاف ان است که شناخت ان مشکل است که ما وطرفدران ما رو به کمی خواهد گذاشت وحوزه ما مداوم محدود میشود ویاران ما کم میشود لی خوشحالی ما اینجا است که دشمنان ما پس از فتح وگسترش انها هم روبه کمی خواهند گذاشت وامکان جای انها یک کفر دیگر ویا ایمان وارد شود ودرهمان حال ایشان دستور دادند که به سمت جوانان وبخصود جوانان بصره بروید بصره چند فرهنگی بود وتمام احزاب اسلامی انجا پیروانی داشت وازهمه ایرانیان طرفدار امام علیه السلام انجا قوی بودند مسائل اعتقادی- سیاسی خیلی چالش برانگیز بود ویک ازادی نسبی بجود امده بود- امام باقرعلیه السلام از ضعف امویان وزشت شدن چهره اموی کمال استفاده کرد وبیشتر جچنبه علمی درتمام ابعاد کرد ومعایب حکومت های زمان خودرا بدوستان خود گفت- امام صادق علیه السلام همان تاکتیک را بکاربرد وبه اندازه کافی نیروی انقلابی که غربیان معتقدهستند 5% دراوج هستند ودوازه تا بیست درصد درحدخیلی خوب هستند پیدا شدند وامام موسی بن کاظم علیه السلام به میزان محدود کارهای چریگی انجام داد ولی همیشه مطالب رابه دوستان خود میگفت امام رضا علیه السلام یک انقلاب سیاسی ایجادشد که امام با حکومت وارد چالش شد وباز ایاشن حرکت های انقلابی تعطیل کرد وبهخاطرانکه شیعیان در گسترش زیادی بودند وپراکنده بودند از بسیاری خطرها نجات پیدامیکردند از امام جواد علیه السلام تا امام زمان علیه السلام میزان زیادی سکوت است چون حکومت عباسی درافول بود ومانند مار زخمی منتظر انتقام گرفتن بود ونبرد ازادی بخش بخصوص درکشورهای متمدن اسلامی را به افزایش بود وتنها بافراد خاصی مطالب را میگفتند امام زمان علیه السلام هرپگاه در زمان غیبت حاضر شدند ومطالبی گفتند درمحافل شیعه است وبا افراد بسیارخاص مطالب پیچیده را بیان کردند لذا دکتریت علمای شیعه همین روش امام زمان وچهار امام دیگر علیهم السلام است جناب ایت الله زبرجد رحمت الله علیه به میفرمودند تا کسی از شما سئوالی کرده پاسخی ندهید وفقط درمحافل شیعیان شرکت کنید و.درمحافل شماراقبول ندارید نروید واگررفتید مطالب غیراسلامی بیان کنید- ولی دکترین امام راحل علیه السلاممیفرمایدکل ائمه اطهار علیهم السلام اسوه هستند مگر شخصا فرموده باشند دراینمورداز ماتبعیت نکنید مثلا بخشیدن زیادمال- زهد بی حد کاربی حد-لذا بایدوضعیت راسنجید با کدام اسوه هماهنگی بیشتری دارد والبته بایداختلافات راهم محاسبه کرد وسنجید وتوکل بهخداوندمنان کردهمان طور که اسوه ها توکل کردند- چندی پیش یکی از علمای عراق بحثی درباره علائم ظهورفرمودند که بسیارمنطقی بنظر میرسد وچون ایشان فرمودند من هم تاانجا کگه اطلاع دارام انراباز میکنم- ادامه دارد